First week at work - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Maureen Haan - WaarBenJij.nu First week at work - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Maureen Haan - WaarBenJij.nu

First week at work

Blijf op de hoogte en volg Maureen

24 Februari 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Mijn eerste weekje zit erop! Afgelopen dinsdag ben ik begonnen met mijn stage en ik kan nu al zeggen dat ik op een super stage plek terecht gekomen ben. Elke ochtend wandel ik 35 minuten samen met Reinout, mijn Nederlandse huisgenoot en collega, naar het consulaat in Downtown San Francisco. Het is een hele dynamische route. De wandeltocht begint in de leuke wijk waar ik woon, dan passeren we een paar blokken 'getto' met weirdo's, zwervers (waar er in San Francisco overal heel veel van zijn), werklozen en vieze winkels en barretjes (btw ik loop daar nooit alleen doorheen hoor). En dan opeens ben je in het zakencentrum en het mooie winkelgedeelte van SF en zie je weer totaal andere mensen.

Het Nederlands consulaat zit op de 31e verdieping in een luxe gebouw met een fantastisch uitzicht over de stad. Het is een leuke en gezellige afdeling met prima werkplekken. De eerste week heb ik mij vooral ingelezen in het onderwerp waar ik mij mee bezig ga houden: Urban Agriculture. Op mijn eerste dag ging ik ook gelijk met Natasha naar een event op Stanford University genaamd: Where's the beef? Dat begon met netwerken en ETEN! Geen urban agriculture stagiaire zonder food natuurlijk haha. Ik heb zelfs koekjes met krekel erin geproefd (insecten eten wordt de toekomst!) Vervolgens gingen we luisteren naar ondernemers die een verhaal hielden over hun nieuwe innovaties zoals het 'maken' van vlees en leer zonder dat er een dier aan te pas komt. Het was een interessante avond en indrukwekkend om te zien hoe deze mensen hun werk presenteren.

Naast werk heb ik ook mijn eerste vrije weekend gehad in deze geweldige stad. Ik heb wat foto's daarvan toegevoegd in dit verhaal. Ik kan nog wel uren lang doortypen maar ik denk dat het wel even genoeg is voor nu.

Tot snel!

Liefs, Maureen

  • 24 Februari 2014 - 22:38

    Ineke:

    Lucky girl!
    Dat ziet er geweldig uit, Maureen! Toch vind ik het dapper van je om naar de andere kant van de wereld te reizen en je onder te dompelen in een totaal nieuw leven. Het helpt natuurlijk enorm als je zo hartelijk ontvangen wordt en je niet aan je lot wordt overgelaten.
    Geniet van je nieuwe leven, kijk je ogen uit en zorg goed voor jezelf.
    Big hugs!
    Ineke

  • 25 Februari 2014 - 09:35

    OPA EN OMA PILZECKER:

    HALLO MAUREEN , wat fijn dat je het zo naar de zin hebt geniet er maar van want het is toch een hele belevenis in zo'n vreemde omgeving wij hebben een leuk weekend gehad in de ardennen, maar hebben je wel gemist, hartelijke groeten van opa en oma

  • 25 Februari 2014 - 20:05

    Maureen De Haan:

    Ah dank jullie wel!!!

  • 28 Februari 2014 - 11:19

    Tessa G, From Ghetto:

    Haaai !

    Leuk om te lezen dat je zo'n lekker start hebt gehad! En zo'n dynamische buurt is natuurlijk ook heeeul mooi meegenomen.
    Ben benieuwd naar het vervolg. Misschien kun je er een smakelijk insecten-receptje bijzetten? Jammie.

    Knuffel,

    Tessa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maureen

Actief sinds 05 Feb. 2014
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 6701

Voorgaande reizen:

16 Februari 2014 - 17 Augustus 2014

Afstudeerstage in San Francisco!

Landen bezocht: