Dynamisch - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Maureen Haan - WaarBenJij.nu Dynamisch - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Maureen Haan - WaarBenJij.nu

Dynamisch

Blijf op de hoogte en volg Maureen

17 Maart 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Lieve reisverslag lezer,

Dynamisch dat is het woord dat ik de afgelopen week en San Francisco wil geven. Er is hier zoveel te zien, te beleven en het is één en al genieten!

Maandag: de week begon al feestend toen we 's avonds de kroeg in gingen vanwege het afscheid van Henrik, mijn Noorse nu ex-huisgenoot. Precies om 24.00uur werd ik verrast met ballonnen, verjaardagshoedjes, gezang en champagne want it was my birthday!

Dinsdag: ik heb een hele leuke verjaardag gehad. Natuurlijk miste ik wel mijn familie en vrienden om mij heen maar ik heb veel lieve berichtjes vanuit Nederland gekregen en hier voelde ik mij ook jarig. Op werk had ik zelfgemaakte carrotcake getrakteerd. 's Avonds was ik aanwezig bij het Dutch Trade diner bij de Consul thuis en heb ik met veel leuke mensen gesproken.

Woensdag: dansdag! De voetjes gingen van de vloer tijdens een heerlijke swingende dansles met verschillende dansstylen zoals show en samba.

Donderdag: tijdens het New Tech event presenteerde verschillende Nederlandse startups hun nieuwe product/bedrijf met als doel entree te maken in één van de economische hotspots van de wereld: Sillicon Valley/ Bay Area. Verschillende vertegenwoordigers van Amerikaanse bedrijven zaten in de zaal (Microsoft bijvoorbeeld). Het was heel interessant om te zien hoe deze pitches werden opgevoerd (ik vond niet iedereen heel goed) en wat voor een dynamiek uit de zaal kwam. Uiteraard heb ik ook weer even lekker genetwerkt en visitekaartjes uitgedeeld.

Vrijdag: mijn eerste bezoek aan een urban farm hier in SF. Samen met Natasha (begeleider) ging ik een kijkje nemen, spraken we met wat vrijwilligers en gingen we zelfs met onze handen in de aarde jaja... twee kratten vol bosuitjes waren het resultaat. Na de vrijdagmiddag borrel met collega's en andere Nederlanders gingen we met de interns naar Off the Grid. Dit was een festival met allemaal foodtrucks met verschillende internationale gerechten. Er was ook een heerlijke band die allerlei lekkere old school disco hits speelde. Ik heb mijn stream! freestyle moves weer uit de kast gehaald.

Zaterdag: een geniale zaterdagavond. Het begon eind van de middag met groen bier vanwege St. Patrickdays (Ierse feestdag) en later ging het over in nog meer bier, vieze shots, oesters, cowboyhoeden & country muziek in een klein tentje bij Fisherman's Wharf. Uiteindelijk gingen we een grote groep met de limo (wat die stond er toevallig haha) met keiharde muziek naar een andere uitgaangelegenheid.

Zondag: rustdag? Niet dus! Samen met Reinout heb ik de hele dag gefietst en hebben we een fantastische tocht gemaakt langs Ocean Beach, over de Golden Gate Bridge, naar Sausalito en weer terug. Het landschap/uitzicht veranderde continu net als het weer. Op de heenweg fietsten we heerlijk in de zon over de brug en op de terugweg hing er mist en was het koud en winderig. Oftwel heel DYNAMISCH!

Liefs, Maureen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maureen

Actief sinds 05 Feb. 2014
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 6705

Voorgaande reizen:

16 Februari 2014 - 17 Augustus 2014

Afstudeerstage in San Francisco!

Landen bezocht: