YDC: warmdraaien voor Kingsday! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Maureen Haan - WaarBenJij.nu YDC: warmdraaien voor Kingsday! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Maureen Haan - WaarBenJij.nu

YDC: warmdraaien voor Kingsday!

Blijf op de hoogte en volg Maureen

19 April 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Hallo lieve lezers,

Het werd weer tijd voor een nieuwe verhaaltje en na een avond als gisteren heb ik zeker weer genoeg voer voor een leuke story. Gisteravond was er een Youth Diplomats Club party op het Nederlands Consulaat. De Youth Diplomats Club is een organisatie die allerlei feestje en events organiseert bedoeld voor medewerkers van alle consulaten hier in San Francisco. Dit jaar is Achraf, collega van de NFIA, de Honorary Chair en neemt alle organisatie van de events op zich.

Gisteravond was het thema: 'Oranjegekte' om alvast warm te draaien voor Kinsday volgende week zaterdag. Op de uitnodiging stond als thema 'cocktail' en 'orange' natuurlijk dus er moest geshopt worden om een oranje outfit te scoren. Gelukkig had de H&M een leuke, goedkope jurk hangen maar pas naar 3 winkels hadden ze mijn maat. Dankzij Natasha had ik keuze uit tientallen prachtige schoenen voor eronder.

Samen met Leander (andere stagiaire) moesten we de gasten beneden welkom heten en de lift open doen (kom je niet in zonder pasje) en ik had al snel door dat er weinig mensen zich aan de cocktail dresscode hadden gehouden. Samen met Leander gingen we telkens raden welk land de deelnemers vertegenwoordigen maar dat was soms best lastig te bepalen.

Er was een bar met allerlei lekkere cocktails, drankjes, veel heerlijke hapjes en een prachtig uitzicht met een oranje kleurende lucht vanwege de zonsondergang. Ook werden er prijzen uitgereikt voor de best gekleden man en vrouw. De Nederlanders mochten echter niet meedoen omdat het een thuiswedstrijd was. Toch hadden mijn collega's mij geselecteerd in de top 3 maar ik kon uiteindelijk niet opboksen tegen de Indiaanse vrouw in een prachtig Oranje Indiaas gewaad/ outfit (shit, had ik toch maar klompen aangedaan haha).

Mark van Brabant, Hollandser kan het niet, was de DJ van de avond en draaide heerlijke swingende muziek. Samen met de Brazilianen, Filipijnen, Fransen, Amerikanen etc. en natuurlijk de Dutties heb ik bijna de hele avond heerlijk gedanst en allerlei gekke pasjes uitgeprobeerd. Het hoogtepunt was toch wel dat Hugo, de Nederlandse consul, helemaal uit zijn dak ging tijdens een old school rock nummer.

De avond eindigde met koetje rijden (soort van skippy ballen op plastic koeien die er stonden voor de aankleding) en ja Liza je gelooft het vast niet maar ik heb zelfs nog de woonboot aangevraagd maar helaas wilde hij dat nummer niet draaien haha.

Met de goodie bag vol reclame over Amsterdam ging iedereen naar huis. Althans dat was de bedoeling. Samen met mijn mannelijke collega's, Bo Peter en Leander en nog wat leuke meiden from all over the world zijn we nog gaan after partyen. Maar don't worry de volgende dag was ik weer fris en fruitig om half 9 op kantoor. 's Middags heb ik nog een heel interessant event over global warming bijgewoond op Stanford University, waar een hoop beroemde specialisten/wetenschappers hun verhaal hielden.

Ik heb nu lekker 3 dagen weekend vanwege Pasen. Volgende week komen paps, mams en Liez mij opzoeken. Super veel zin om ze weer te zien en ze kennis te laten maken met mijn nieuwe woonplekkie hier in San Fran.

Tot snel!

Liefs,
Maureen

• 28 April 2014 - 21:05

Stevelien:

Hallo alles goed daar gezellig met je ouders en zus ,genieten zeker .
    Je verhalen en foto's zijn geweldig. Doe iedereen maar de groetjes xx