California + Nevada Round Trip - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Maureen Haan - WaarBenJij.nu California + Nevada Round Trip - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Maureen Haan - WaarBenJij.nu

California + Nevada Round Trip

Blijf op de hoogte en volg Maureen

04 Juni 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Lieve lezers,

Na een geweldige vakantie wordt het weer tijd voor een update. Al weer bijna 3 weken geleden kon ik Ward eindelijk weer in mijn armen sluiten hier in San Francisco. Hij is hier 2.5 week gebleven en we hebben enorm genoten samen!

Het eerste weekend verbleven we in San Francisco en ik heb Ward de leuke plekjes laten zien. Op zondagochtend was de Bay to Breakers run die door mijn straat ging. De meeste mensen waren (raar) verkleed en sommige soms naakt. Er werd flink gezopen tijdens die wedstrijd dus wij en mijn huisgenoten zaten 's ochtends ook al aan de bloody mary's.

Maandagochtend begon onze roadtrip. We hadden een prima auto gehuurd voor relatief heel weinig geld bij Supercheapcar rental, de naam zegt het al haha. Muziekje aan, koffieetje gehaald en de trip kon beginnen. Het plan was om de 1 (mooie weg langs de kust) te rijden tot en met Los Angeles. Onze eerste stop was in Carmel Valley. We zaten daar in een geweldige Airbnb op een heuvel met een prachtig uitzicht over de groene heuvels. Het was een hele sjieke accommodatie waar veel aandacht besteed was aan de aankleding, gastvrijheid en lekker eten en wijn.

De volgende dag reden we door richting Santa Barbara. Voor mij begon hier echt Southern California met alle palmbomen, de brede stranden en het steeds mooiere weer. We zaten hier twee nachtjes en hebben de stad verkent op twee manier. Eerst hadden we een historical tour door het centrum gedaan om ons een beetje te verdiepen in de oude architectuur en de (spaanse/ mexicaanse) geschiedenis van de stad. Daarna gingen we een wijntour doen (lees wijn drinken) en deden we verschillende leuke hippe wijnbarretjes aan.

Vervolgens ging onze trip door naar Venice/LA. We zaten in een appartement van een of andere chille surfdude (geregeld via airbnb) die een dag van te voren besloten had naar Cuba te gaan en zo hadden wij het rijk voor ons alleen in een vreemd huis. We kregen er twee gratis fietsen bij en we mochten ook zijn surfspullen lenen. Als echte Hollanders hebben we over de geweldige boulevard van Venice en ook van Santa Monica gefietst. De sfeer die daar hangt is moeilijk te beschrijven maar het is allemaal zo relaxed en open-minded. Als je lekker als een gek op straat wilt dansen kan dat gewoon :)! We zijn ook een dag naar Hollywood gegaan en hebben we de bekende Mullholland drive gereden, waar we veel enorme villa's hebben gespot. Hollywood was wel een beetje een toeristische poppenkast maar leuk om een keer gezien te hebben. Helaas zijn we Justin Bieber niet tegen gekomen haha.

En dan VEGAS baby! Vanuit LA is het een paar uur rijden door een verlaten, woestijn landschap en dan doemt de stad op die draait op gokkasten, zuipende gekken, airco's en entertainment. Ward en ik keken onze ogen uit. Zo bizar dat mensen (lees: monsters met wallen, bierbuiken, sigaret in de mond en drank in de hand) de hele dag achter zo gokkast zitten zonder enig idee te hebben hoe laat het is (want er is geen raam en geen klok). De Strip met alle grote hotels, casino's, theaters etc. was ook net een sprookjeswereld voor volwassenen. En dan het zwembed waar mensen de hele dag in de zon liggen (want voor schaduw plekken moet je betalen) met bijna 40 graden. Ward en ik besloten dat we liever geen huidkanker wilden krijgen en namen alleen een frisse duik. We hebben verder een prachtige helikoptertour over de Hoverdam en de Grand Canyon gemaakt en de geweldige Cirque du Solei show One (Michael Jackson) bijgewoond. Ik keek me ogen uit met al die verschillende decors, swingende nummers en fantastische choreografieën.

Na die kermis was het weer tijd voor wat prachtige natuur: Death Valley. Met onze gallons water zijn we door dit prachtige park gereden en zijn we bij verschillende indrukwekkende punten gestopt. Ik heb nog nooit gehad dat ik na 10 minuten lopen helemaal nat van het zweet weer in de auto ging zitten. We sliepen in een simpel motel in Beatty (Nevada) wat te karakeristeren valt als een western stadje waar je mensen gewoon met een gun ziet zwaaien, nergens groente of fruit te bekennen is en benzine spot goedkoop is. Gelukkig was er bier!

De laatste stop was in Sequoia National Park. Wat waren die bomen gigantisch en fantastisch zeg! Er waren bomen van meer dan 3000 jaar oud die net zo zwaar zijn als drie volgeladen boeings. Het laatste weekend waren we weer in San Francisco en zijn we o.a. als een stel toeristen de beroemde Golden Gate bridge over gefietst.

Door deze vakantie heb ik kunnen zien hoe divers de VS is in natuur, mensen, steden, klimaat etc. En dan heb ik alleen nog maar twee staten gezien! Oja en laten we al het eten niet vergeten. Ward en ik hebben bijna geen een keer gekookt en we hebben ontzettend veel keukens geproefd. Van Indiaas tot Argentijns en natuurlijk moesten we ook nog naar de Burger King (van Ward). Deze reis was een geweldige ervaring die ik met mijn lieverd samen heb mogen ervaren!

Liefs,

Fenneke:

Waaauuwwww heeeel gaaf!!!

• 04 Juni 2014 - 11:02

Marcel:

.....En wie is die gek daar achter die gokkast ?

• 04 Juni 2014 - 11:02

Marcel:

.....En wie is die gek daar achter die gokkast ?

• 04 Juni 2014 - 11:04

Iris:

Waaaauuwwww wat een mooie verhalen en foto's Meen!!! Super fijn dat jullie die avonturen samen hebben kunnen beleven. Wanneer kom je weer naar het saaie Nederland?! Ik heb helaas nog slecht nieuws, Jenny gaat stoppen :(:( dus we moeten volgend jaar op zoek naar een nieuwe dansles. Maar voor nu, eerst nog genieten daar in San Francisco! Liefs Iris