IngeBURGERd - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Maureen Haan - WaarBenJij.nu IngeBURGERd - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Maureen Haan - WaarBenJij.nu

IngeBURGERd

Blijf op de hoogte en volg Maureen

03 Maart 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Tot nu toe houd ik het braaf vol om jullie wekelijks een update te geven.
Mijn eerste twee weken zitten erop en ik ben al aardig aan het inBURGERen (check mijn 'carnaval' foto)!

In mijn 2e werkweek heb ik gelijk een 2daags evenement mogen meemaken in Sacramento. Als vertegenwoordiger van de NOST was ik aanwezig bij een Food Policy Council meeting, waar gesproken werd over het verbeteren van het voedelsysteem in California. Ik zat er als enige buitenlander tussen maar ik heb veel kunnen leren en netwerken met interessante mensen. Er kwamen zelfs ook twee mensen op mij af om complimenten te geven over de prestaties van de Nederlandse schaatsers tijdens de Olympische Spelen, I'm proud!

Afgelopen weekend had ik weer lekker vrij en ik heb weer nieuwe delen van de stad ontdekt. Vrijdag na werk gingen we met interns van het Nederlands Consulaat naar Berkeley voor een gezellig avondje uiteten en drankjes! Voordat het zover was kregen we nog een tour van Bo-Peter over de campus van Berkeley (hij had daar op school gezeten). Het was een hele gezellige avond en ik heb verschillende Amerikaanse bieren geproefd. De volgende dag was helaas wat minder leuk want ik had een enorme kater (ik denk serieus één van de ergste ooit haha, wat zit er in dat bier???). En ik balen want ik wilde natuurlijk graag de stad verkennen. Uiteindelijk lukte het mij om 's middags nog op pad te gaan, dit keer samen met Elise (Nederlands meisje uit Berkeley). Eerst zijn we naar de Mission (latino buurt) geweest waar ze een hoop leuke tweedehands-/ hippie winkeltjes hebben. Daarna liepen we door naar Castro, de buurt die bekend staat als de homo buurt. En geloof me je ziet er ook overal regenboog vlaggen en homo stelletjes! 's Avonds zijn we samen met wat huisgenoten naar een heel leuk underground achtig Charleston feestje geweest in Oakland. De meeste waren prachtig verkleed (behalve wij helaas) en er waren allerlei gafe acts met vuur, dans en theater. Als mooie afsluiter van deze avond hadden we nog een busrit over de Bay Bridge met een prachtig uitzicht over de skyline van San Francisco by night!

See you soon:)

Liefs, Maureen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maureen

Actief sinds 05 Feb. 2014
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 6718

Voorgaande reizen:

16 Februari 2014 - 17 Augustus 2014

Afstudeerstage in San Francisco!

Landen bezocht: