Yosemite National Park - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Maureen Haan - WaarBenJij.nu Yosemite National Park - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Maureen Haan - WaarBenJij.nu

Yosemite National Park

Blijf op de hoogte en volg Maureen

07 April 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Lieve lezers,

Vorig week heb ik helaas geen verhaal kunnen achterlaten omdat ik een lang weekend in Yosemite National Park zat. Samen met Reinout en Elise, die ondertussen de VS weer hebben verruild voor Nederland, heb ik van vrijdag tot en met zondagavond op een heel mooi stukje aarde doorgebracht.

Elise was woensdag al vertrokken en Reinout en ik namen de bus vanuit San Francisco om 11.00uur 's ochtends. We gingen met de bus naar Merced en vanuit daar met een ander busje door naar het park. Volgens het tijdschema zouden we 3uur moeten overbruggen in Merced maar uiteindelijk was dat maar een half uur. De chauffeur was namelijk al bijna in Merced toen hij vergeten was dat hij ergens op de weg ernaar toe een tussenstop vergeten was, dus gingen we weer terug via een enorme omweg! Omdat ik bang was dat we onze volgende bus niet zouden halen vroeg ik de chauffeur een beetje vaart te maken. 'Ok ik zet de navigatie wel aan'! Please had dat wat eerder gedaan meneer de buschauffeur!! Kortom het OV is NL is zo slecht nog niet haha! Met de auto had deze tocht 3.5uur kunnen duren terwijl onze bustrip het dubbele was.

Begin van de avond kwamen we aan in Curry Village. We sliepen in een tent op een vlonder met bedden erin. Buiten de tent stond een beerbox waar je al je eten en toilet spullen in moest doen tegen bescherming van beren. Helaas hebben wij geen beren gezien (ook al lieten we juist eten liggen in de tent haha), maar wel andere mooie diertjes (zie foto's). Zowel zaterdag als zondag hebben we twee flinke wandelingen gemaakt. Zaterdag zijn we langs de Yosemite waterval omhoog geklommen (1000m) en weer terug en zondag deden we het Mirror lake aan en nog wat andere prachtige watervallen. In deze periode van het jaar zijn de watervallen groot vanwege het vele water in de bergen. Zondagochtend werden we ook verrast met een laagje sneeuw buiten. Vanwege de vier wollen dekens waar ik onder lag had ik het 's nachts niet koud behalve als er ook maar een klein stukje van mijn deken verschoof.

Zondagavond waren we weer terug in het typisch Amerikaanse Merced en verbleven we daar nog een nachtje in een sfeerloos motel. Daarbij kon een uitstapje naar een hamburger tent natuurlijk niet ontbreken (ik ben blij dat ik in San Francisco woon haha). Maandag in de middag kwamen we weer aan en toen ben ik gelijk back to work gegaan. Het was een hele drukke week met elke avond iets te doen. As week wordt ook gezellig met allerlei events omdat de burgemeester van Amsterdam met een hele delegatie op bezoek is in San Francisco.

I'll keep you posted!

Liefs,
Maureen

  • 17 April 2014 - 13:24

    Tessa:

    Haaai avonturiertje!

    Wat gek, ik had hier laatst een reactie geplaatst, maar hij staat er niet tussen! Het kwam er in ieder geval op neer dat ik het stoer vind dat je in een tentje tussen de beren hebt geslapen (ookal heb je ze niet gespot)! Bij 'beerbox' dacht ik meteen aan een koelbox vol bier, maar een veiligheidsdoos tegen beren klinkt veel logischer. Het is dat je 'back to work' schrijft, want ik zou bijna vergeten dat je dat inderdaad óók nog moet doen! Naast het kamperen en het feesten met de burgemeester van Amsterdam en de hele delegatie. Wat een mazzelaar ben je ook! Moet echt een KNALfeest geweest zijn! Polonaise met de heeule delegatie en kruuupend noar huus??
    Blijf genieten, ik kijk uit naar je volgende verslag!

    Liefs xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maureen

Actief sinds 05 Feb. 2014
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 6713

Voorgaande reizen:

16 Februari 2014 - 17 Augustus 2014

Afstudeerstage in San Francisco!

Landen bezocht: