Weer tijd voor een update! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Maureen Haan - WaarBenJij.nu Weer tijd voor een update! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Maureen Haan - WaarBenJij.nu

Weer tijd voor een update!

Blijf op de hoogte en volg Maureen

07 Mei 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Lieve dagboek lezers,

Zoals jullie wellicht al gemerkt hebben geef ik niet elke week braaf een update meer... Daarom is het nu weer tijd voor een leuk verhaaltje. Ik heb de afgelopen weken zeker niet stil gezeten en heb weer van alles meegemaakt. Ik zou jullie een urenlang verhaal besparen en daarom geef ik hier wat hoogtepunten:

- Tijdens het Paasweekend ben ik met twee collega's en een vriend van gaan parkeren in Point Reyes, een nationaal park ten noorden van San Francisco. De kampeerplaats lag 2 minuten van het prachtige strand in de mooie natuur. Je kon daar alleen lopend komen (half uur lopen) en bepakt als kamelen/ezels (whatever) kwamen we daar bezweet aan. Het was prachtig helder en zonnig weer, wat vaak niet zo is aan de kust. We hebben heerlijk op het strand uitgewaaid, van de mooie zonsondergang genoten en als avondmaal hadden we heel mannelijk VLEES van de BBQ gegeten (ik mocht niet zoveel veggies meenemen ivm het gesjouw). De nacht was echter een hel! We hadden een hoge tent voor circa 8 personen die niet zo stevig vaststond (vanwege ontbrekende haringen) en 's nachts was er een goede oceaanwind. Ik kon niet van het lawaai slapen (de mannen helaas wel, die vielen als een blok in slaap) en toen midden in de nacht de tent voor de helft was weggewaaid stond ik daar buiten haringen in de grond te rammen haha. Maargoed het was het zeker waard!

- Koningsnacht en dag werd ook goed gevierd hier in San Francisco met muziek, Nederlands eten, rommelmarkt, Nederlandse spelletjes voor kinderen zoals zaklopen, silent disco, oude mensjes in klederdracht, bier en veel ORANJE! Het Nederlands Consulaat heeft altijd een grote bijdrage in de organisatie van deze evenementen en het verbaasde mij hoeveel Nederlandse mensen hier in SF zijn/wonen. Ik had ook niet-Nederlandse mensen uitgenodigd om ze te laten kennis maken met de oranje gekte en het was zeker een geslaagd feestje!

- En last maar not least: ik heb mijn eerste bezoekers hier gehad!! Mijn ouders en Liza kwamen 's avonds op Koningsdag aan en ik vond het geweldig om ze weer te zien en ze kennis te laten maken met deze prachtige stad. Ze zijn drie dagen hier in San Francisco gebleven en ik heb geprobeerd ze van zoveel mogelijk te laten proeven. Daarbij konden de toeristische attracties zoals de Golden Gate Bridge en Fisherman's Wharf niet ontbreken maar ook heb ik ze meegenomen naar wat minder bekende plekken. Ik heb ze ook een rondleiding gegeven op mijn werk en ze jaloers gemaakt met mijn fantastische uitzicht. Uiteraard hebben we ook veel en lekker gegeten; van Thais tot Italiaans en van Amerikaanse burgers tot Franse mosselen. De dagen zijn voorbij gevlogen. Gelukkig zie ik pap en mam as donderdag en vrijdag nog en daarnaast komt Ward volgende week al, joepieee!!!

Tot de volgende update!

Liefs,
Maureen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maureen

Actief sinds 05 Feb. 2014
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 6711

Voorgaande reizen:

16 Februari 2014 - 17 Augustus 2014

Afstudeerstage in San Francisco!

Landen bezocht: