Yes I'm blond, tall and Dutch! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Maureen Haan - WaarBenJij.nu Yes I'm blond, tall and Dutch! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Maureen Haan - WaarBenJij.nu

Yes I'm blond, tall and Dutch!

Blijf op de hoogte en volg Maureen

24 Maart 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Hi everybody!

Mijn vijfde week zit er al weer op en ik ben al aardig aan het integreren hier. Ook al doe ik zo mijn best zo nu en dan word ik op straat aangesproken: 'Are you from Scandinavia?' 'You are so tall you have to become a model!' Haha. Zodra ik mensen vertel dat ik uit Nederland kom zijn mensen enthousiast, ze vertellen dat ze er wel eens geweest zijn (meestal alleen in Amsterdam) en hoe leuk ze het vonden. Slechts één man in de metro was niet zo bekend met NL. Hij vroeg: Oh the Netherlands do they have their own language? Hihi.

Woensdag avond op de terugweg van een interessant event over local food en local economies, en een heerlijk Zuid Indiaans diner met Elise in Berkeley, een afro-amerikaanse vrouw in de BART (metro) sprak mij aan.
Ze vertelde mij hoe slecht het hier in de VS is geregeld, vooral voor mensen met een (donkere) etnische afkomst en voor daklozen. Ze begon een verhaal over haar ervaringen en dat ze de toekomst somber in zag. Na 20 minuten moest ik toch echt mijn metro halen maar ondanks dat ze een beetje een gek mens was vond ik haar verhaal wel interessant. Heel veel mensen zien de USA als een big wealthy country en ja er zijn hier ook veel rijke mensen en geweldige bedrijven maar de verschillen tussen arm en rijk zijn zoveel groter. Elke dag zie ik weer zoveel zwervers overal en dit doet me realiseren dat we het in het algemeen in Nederland helemaal niet zo slecht hebben; het sociale vangnet is zoveel beter.

Ik heb het hier alles behalve slecht haha. Dit weekend scheen de zon weer volop en ik heb o.a. lekker gezeild en ik ben naar een leuk rooftop feestje geweest. Verder ben ik doordeweeks met Natasha naar twee farms afgereisd op hele mooie plekjes, want zeker geen straf is als de zon de hele dag schijnt. Bij de geitenboerderij mochten we jonge geitjes knuffelen, kregen we te horen hoe geitenkaas gemaakt wordt en mochten we lekker smikkelen en smullen van de lekkere kaas. Het was ook een week met veel interessante food/urban agriculture events waar ik weer veel interessante informatie heb opgedaan en leuke nieuwe mensen heb ontmoet.

Tot snel!

Liefs,
Maureen

Ps. en ja de zon maakt mijn haar ook blonder!

  • 24 Maart 2014 - 07:42

    Marcel De Haan:

    Maar van dat model klopt wel......ha, ha.

  • 24 Maart 2014 - 11:06

    Paul:

    Das nou een van de goede dingen van het verblijf in andere landen, dat je ziet en ervaart hoe het in andere culturen / samenlevingen is. En dat je dan beseft hoe ontzettend goed we het in Nederland hebben (geregeld).

    Fijn dat het zo goed gaat en dat je er zo van geniet.

    Maar wat model-zijn betreft, dat heb ik nooit zo bij je gezien ;-)

  • 24 Maart 2014 - 14:35

    Lucas:

    Klinkt goed Maureen, leuke verhalen! Cheers!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maureen

Actief sinds 05 Feb. 2014
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 6721

Voorgaande reizen:

16 Februari 2014 - 17 Augustus 2014

Afstudeerstage in San Francisco!

Landen bezocht: