Week 3: De week waarin ik... - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Maureen Haan - WaarBenJij.nu Week 3: De week waarin ik... - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Maureen Haan - WaarBenJij.nu

Week 3: De week waarin ik...

Blijf op de hoogte en volg Maureen

10 Maart 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Hello!

Mijn 3e week heb ik al weer achter de rug hier in het mooie San Francisco. Het was een week waarin ik...
a. Bijna voor het eerst in mijn leven verband ben. De hele dag in de zon zitten in het Golden Gate park met een blanke winter huid en pas te laat insmeren werkt helaas niet.
b. Voor eerst hier yoga lessen heb gevolgd. Iedereen doet het hier; oud, jong, dik, slank, man, vrouw etc. Mijn eerste les was in de Grace Cathedral. Honderde mensen kwamen hiernaartoe met hun matje om een yoga les te volgen. Geweldig om dit mee te maken op zo'n toffe locatie!
c. Een intensieve yoga ging doen nadat ik 1/2 liter bier in de Biergarten gedronken had in plaats van andersom. Omdat ik na mjn werkweek nog even van het zonnetje wilde genieten was dit de beste keuze.
d. Naar een mysterieuze kroeg in de Tenderloin ben geweest waar je alleen in mocht als je het paswoord wist (reservering had gemaakt). En binnen was het heel donker en had je allemaal authentieke, speciale (sterk) achoholische drankjes. Het leek een beetje op dat café in de Wegisweg in de Harry Potter films. De geschiedenis van deze plek maakte de beleving compleet. Voor de mensen die nu nieuwsgierig worden check: http://www.bourbonandbranch.com/
e. Voor het eerst met het toffe Lyft taxisysteem in aanraking ben gekomen. Auto's met grote paarse snorren rijden hier door de stad en via je telefoon kan je heel makkelijk om een redelijk betaalbare taxi rit vragen. Zodra je de lift hebt aangevraagd zie je op Google Maps waar je chauffeur rijdt, wie het is en hoe lang het duurt voordat hij/zij bij jou is.
d. Veel drop heb gegeten op het Nederlandse Consulaat.
e. Heel veel leuke nieuwe mensen ontmoet heb zowel op zakelijk als persoonlijk vlak.
f. (Te)veel uiteten ben geweest; van sushi tot Deutsche worsten mit sauerkraut. Hier in San Francisco heb je zoveel lekkere eetgelegenheden en vaak niet heel prijzig. Ik was wel blij dat ik vrijdag weer kon koken, haha.
g. Voor het eerst gefietst hebt. Fietsen is hier helaas wel andere koek dan in Nederland. Veel auto's zijn er niet op bedacht en ik moet zeggen dat ik aardig geconcentreerd en soms gespannen op de fiets zit. Ik ben ook zo wat de enige die zonder helm fietst.

Zo kan ik nog wel even doorgaan...Ik heb het hier super naar mijn zin:)
Ik laat het nu even voor wat het is. Ik hoop jullie volgende week weer een update te kunnen geven.

Liefs,
Maureen



  • 10 Maart 2014 - 10:00

    Eline:

    Hi liefie! Klikt super allemaal, fijn dat je het naar je zin hebt! Ik begin aan mijn laatste twee weken hier in Afrika... Vrijdag heb ik de bungee gedaan, dat was super tof! Geniet lekker daar en snel weer even skypen! :) kus xxx

  • 10 Maart 2014 - 14:51

    Liza:

    Klinkt goed Meen! Geniet er maar van :). Tot snel op skype lief!

  • 12 Maart 2014 - 19:15

    Stevelien:

    Hallo Maureen

    Allereerst Gefeliciteerd
    vanmorgen weer gezellig met je moeder gelopen wilde natuurlijk weten hoe het ging zei me dat je te volgen was op waar ben jij .Dus even opgezocht en ja hoor gevonden. Leuk om te lezen dat het zo goed met je gaat.
    Geniet er van Groetjes stevelien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maureen

Actief sinds 05 Feb. 2014
Verslag gelezen: 950
Totaal aantal bezoekers 6709

Voorgaande reizen:

16 Februari 2014 - 17 Augustus 2014

Afstudeerstage in San Francisco!

Landen bezocht: